שאלות ותשובות
רכב התומך בגז טבעי מכפיל את רדיוס הנסיעה של רכב רגיל.
רכב שיכול לנסוע 400 ק"מ על מיכל, יוכל להגיע לטווחים של 800 ק"מ בנסיעה רצופה ללא תדלוק. מדובר ביחס לרכב דו דלקי בנזין, כאשר התמונה שונה ביחס לרכב סולר.
רכב המונע בעזרת גז טבעי דחוס עובד על אותם עקרונות של רכב הבנזין - הזרקת תערובת של דלק ואוויר והצתת התערובת באמצעות ניצוץ. רכב גז טבעי יכול לפעול על גז או בנזין ולחילופין על גז או תערובת של גז וסולר.
הגז הטבעי מאוחסן בלחץ במכלים מיוחדים (צילינדרים), העומדים בתקנים מחמירים של בטיחות, המשולבים במרכב הרכב.
התדלוק נעשה בתחנה הציבורית או בתחנת חצר פרטית באמצעות מערכת ייעודית ופשוטה לשימוש, הכוללת מדחס גז ומנפקת לגז טבעי. משך התדלוק דומה לתדלוק רכב רגיל.
גז טבעי לתעשייה
הגז הטבעי יכול להחליף את כל סוגי הדלקים המשמשים לתעשייה (מזוט, סולר, גפ"מ).
הגז מגיע לצרכן באמצעות מערכת הולכת הגז (חברת נתג"ז) ומערכת חלוקת הגז בלחץ נמוך המוקמת בימים אלו. באחריות חברת החלוקה להביא את הגז עד לחצר הצרכן. ניתן גם לספק גז טבעי באמצעות מכליות (CNG גז טבעי דחוס) עד לחיבור הצנרת וכן לצרכנים אליהם לא תגיע הצנרת.
להזמין חיבור גז מחברת החלוקה, להקים מערכת גז פנים מפעלית ולהסב את צרכני הקצה לעבודה באמצעות גז טבעי (מומלץ לשמור על מערכת גיבוי). מערכת הגז מוקמת על פי היתרי בניה מהרשות המקומית וכן תכנית הנדסית מאושרת ע"י רשות הגז הטבעי.
תהליך הסבת המפעל עשוי לארוך כ-18 חודשים ולכן אנו ממליצים להתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר.
"דלק גז טבעי" מציעה פתרון תפור על פי צרכי הלקוח, החל מאספקת הגז הטבעי, הסבת המפעל, תחזוקה וליווי מקצועי של המעבר לגז טבעי.
CNG
CNG הינו גז שנדחס ללחץ גבוה לצורך שינוע הגז במכליות כביש.
באמצעות CNG ניתן לספק גז ללקוחות עד לחיבור לרשת החלוקה וכן ללקוחות במקומות שבהם לא צפוי חיבור לרשת החלוקה.
בנוסף להסבת המפעל לעבודה באמצעות גז טבעי, יש להקים עמדה לקליטה משאיות הגז וכן יחידה להפחתת לחץ הגז מלחץ המשאיות ללחץ העבודה במפעל.
כן, המערכת עומדת בתקנים בינלאומיים מחמירים והינה בטוחה לשימוש.
כן, "דלק גז טבעי" מקימה אתר ניפוק CNG במרכז הארץ ומבצעת פרויקטים לאספקת CNG ללקוחות.