שאלות ותשובות

יש לכם שאלה בקשר למהפכת הגז הטבעי בישראל? זה הזמן לקבל תשובות ולדעת על כל הדרכים ליהנות מתדלוק חסכוני ובטוח.
בקרוב, רכבים בישראל יוכלו לבחור לתדלק גם בגז טבעי בתחנות הדלק של "דלק גז טבעי". שימוש בגז טבעי חוסך עד 50% מהוצאות הדלק, מפחית דרמטית את זיהום האוויר של הרכב והוא גז המופק בישראל עבור ישראל. כל זאת, בצורה פשוטה ובטוחה, שתהיה זמינה לכל בעלי הרכב בישראל.
כן, התדלוק בגז טבעי מאפשר חסכון של עד 50% מעלויות הדלק.
בהתאם לשקלול מחיר ההסבה או מחיר הרכישה של רכב עם הנעת גז טבעי, החיסכון מתחיל להתבטא לאחר שנה אחת בלבד. חשוב לציין שעקב עמידות הטכנולוגיה, ערך הרכב בשוק המשומשים יהיה גבוה יותר מרכב רגיל וייתן תמורה טובה יותר לרוכשים.

 

מבין הדלקים הקיימים, גז טבעי הינו הדלק הבטיחותי ביותר לשימוש והוא יותר בטיחותי מבנזין וסולר. לפיכך, זו אחת הסיבות לשימוש בגז טבעי בתחבורה ציבורית בעולם. הגז קל מהאוויר ולכן מתנדף במקרה של דליפה.
מעבר לכך, מערכות הגז הטבעי עומדות בסטנדרטים מחמירים ביותר בעיקר בשל היותן מערכות חדשות יותר מאלו הקיימות כבר שנים רבות בתחום הסולר והבנזין. יש ניסיון בינלאומי בן עשרות שנים בשימוש בגז הטבעי בתחבורה והוא הוכח כבטיחותי ומשמש מיליוני רכבים מדי יום ביומו בעולם.
מרבית הרכבים הקיימים יכולים להתקין ערכת הסבה אשר תאפשר להם לתדלק גם בגז טבעי. ההתקנה בטוחה, לא פוגעת במרכב או בבטיחות הרכב ועלותה נמוכה יחסית.
בנוסף, עקב הביקוש הבינלאומי, יצרנים של רכבים רבים החלו מייצרים רכבי יצרן המונעים בתדלוק כפול (דלק וגז טבעי), כגון Skoda, Audi,Volkswagen ו-Fiat. הסבה אפשרית לא רק לרכבים פרטיים, אלא גם למשאיות, אוטובוסים ורכבים נוספים.

רכב התומך בגז טבעי מכפיל את רדיוס הנסיעה של רכב רגיל.
רכב שיכול לנסוע 400 ק"מ על מיכל, יוכל להגיע לטווחים של 800 ק"מ בנסיעה רצופה ללא תדלוק. מדובר ביחס לרכב דו דלקי בנזין, כאשר התמונה שונה ביחס לרכב סולר.

רכב המונע בעזרת גז טבעי דחוס עובד על אותם עקרונות של רכב הבנזין - הזרקת תערובת של דלק ואוויר והצתת התערובת באמצעות ניצוץ. רכב גז טבעי יכול לפעול על גז או בנזין ולחילופין על גז או תערובת של גז וסולר.

הגז הטבעי מאוחסן בלחץ במכלים מיוחדים (צילינדרים), העומדים בתקנים מחמירים של בטיחות, המשולבים במרכב הרכב.

התדלוק נעשה בתחנה הציבורית או בתחנת חצר פרטית באמצעות מערכת ייעודית ופשוטה לשימוש, הכוללת מדחס גז ומנפקת לגז טבעי. משך התדלוק דומה לתדלוק רכב רגיל.

בעולם, מעל 15 מיליון כלי רכב מונעי גז טבעי והשוק גדל בקצב גבוה כל שנה. במרבית הערים באירופה ניתן לראות אוטובוסים, מוניות רכבי אשפה, ומשאיות מונעי גז טבעי.
גם בארה"ב השימוש ברכבים מונעי גז נפוץ, בעיקר בתחום התחבורה הציבורית (למשל בלוס אנג'לס).

גז טבעי לתעשייה

הגז הטבעי יכול להחליף את כל סוגי הדלקים המשמשים לתעשייה (מזוט, סולר, גפ"מ).

שימוש בגז טבעי צפוי לחסוך בין 70% - 50% לעומת ההוצאה על מזוט וגפ"מ.

הגז מגיע לצרכן באמצעות מערכת הולכת הגז (חברת נתג"ז) ומערכת חלוקת הגז בלחץ נמוך המוקמת בימים אלו. באחריות חברת החלוקה להביא את הגז עד לחצר הצרכן. ניתן גם לספק גז טבעי באמצעות מכליות (CNG גז טבעי דחוס) עד לחיבור הצנרת וכן לצרכנים אליהם לא תגיע הצנרת.

להזמין חיבור גז מחברת החלוקה, להקים מערכת גז פנים מפעלית ולהסב את צרכני הקצה לעבודה באמצעות גז טבעי (מומלץ לשמור על מערכת גיבוי). מערכת הגז מוקמת על פי היתרי בניה מהרשות המקומית וכן תכנית הנדסית מאושרת ע"י רשות הגז הטבעי.

תהליך הסבת המפעל עשוי לארוך כ-18 חודשים ולכן אנו ממליצים להתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר.

"דלק גז טבעי" מציעה פתרון תפור על פי צרכי הלקוח, החל מאספקת הגז הטבעי, הסבת המפעל, תחזוקה וליווי מקצועי של המעבר לגז טבעי.

CNG

CNG הינו גז שנדחס ללחץ גבוה לצורך שינוע הגז במכליות כביש.

באמצעות CNG ניתן לספק גז ללקוחות עד לחיבור לרשת החלוקה וכן ללקוחות במקומות שבהם לא צפוי חיבור לרשת החלוקה.

בנוסף להסבת המפעל לעבודה באמצעות גז טבעי, יש להקים עמדה לקליטה משאיות הגז וכן יחידה להפחתת לחץ הגז מלחץ המשאיות ללחץ העבודה במפעל.

כן, המערכת עומדת בתקנים בינלאומיים מחמירים והינה בטוחה לשימוש.

כן, "דלק גז טבעי" מקימה אתר ניפוק CNG במרכז הארץ ומבצעת פרויקטים לאספקת CNG ללקוחות.